De bevalling

zaterdag 15 december 2007

Game over!

De koning des huizes Jip (onze stiefzoon) was het niet eens met zijn koninklijke computertijd en vond dat hij zelf mocht weten hoe lang hij achter de computer zat.
Nu zou ik dat als kind vroeger ook wel gewild hebben, maar mijn vriendin en ik vinden dat 2 uur per dag als een zombie voor een beeldscherm zitten wel genoeg is, hierbij moet ik wel eerlijk vertellen dat wanneer je 30 bent, dit natuurlijk niet meer geldt, dan maak je er gewoon je beroep ervan. ;-)
Ook hebben we daar de tijd die ze voor de televisie mogen zitten er niet bij gerekend, want televisie is tijdloos.

Maar goed, het zeuren naar de bekende weg en het zagen tot en met ging steeds maar verder.. tot dat ik na weken terreur een punt bereikte waarop ik het echt zat was..

JIP, JE HOUDT NU OP MET ZEUREN OVER DIE COMPUTER OF IK SMIJT DIE COMPUTER ZO UIT HET RAAM, ZO VAN HET PLAT-DAK AF, EN DAT MEEN IK!!

Jip moest lachen.. dat doe je lekker toch niet!! zei hij met een plagerige toon..

Toen kreeg ik het Clint Eastwood gevoel over me heen, ik kneep mijn ogen lichtelijk dicht en dacht.. ok, jongen, dus je wilt cowboytje met me spelen, dit was het dan.. point of no return.. wie heeft nu de langste adem, wie knippert er het eerst met zijn ogen. In mijn gedachten zag ik de western struik-bollen al door de straten rollen, dit is het moment waarop je moet laten zien dat je staat voor wat je zegt.
Ik keek een beetje schuin met mijn ogen half dicht geknepen naar rechts richting mijn vriendin, weer terug naar Jip, weer schuin naar rechts richting onze hond Fritz, die gelijk in zijn mand sprong en zijn poten over zijn ogen deed.

Ik dacht “go ahead, make my day”
Wat zei je Jip??

Dat durf je toch niet! zei hij voor een tweede keer vol overtuiging..

Het kwam er dus op neer dat de computer een vrijeval heeft gemaakt van zo'n 4 meter, iets waar computers niet zo goed tegen kunnen, wel heb ik nog met de gedachte gepeeld om een foto van het wrak te maken, als aandenken.

Jip speelt weer lekker buiten en geen gezeur meer over computers, af en toe mag hij eens achter mijn laptop wanneer hij even niet cowboytje aan het spelen is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kan niet geloven dat je echt die pc uit het raam hebt gegooid!
Je hebt in ieder geval wél een statement gemaakt.

Ik, moeder van dochter van 8 en drie stiefkids van 11,13 en 16.

Lief en ik hebben de pc de hele dag aan vanwege zakelijke mail maar ook voor onze eigen verslaving.

Onze kinderen, helaas voor hen, mogen slechts 1 uur per dag op de pc. Dus ik vind je nog soepel met die 2 uur.

Kom zeker vaker spieken, vond je weblog via het stiefouderforum.

groetjes,
Tink

Chris zei

2 uur vonden wij ook soepel, leuk dat je vaker komt spieken :)