De bevalling

woensdag 12 december 2007

Help ik ben een stiefouder!

Aan de ouders/verzorgers van Jip en Janneke,

Dit blog is dus te ere van alle andere heldhaftige stiefouders die de opvoeding, ook wel de verzorging genoemd, want dat staat namelijk op de officiele school dokumenten..

Nu twee jaar later beginnen de dingen te komen, de dingen zul je denken?? ja, tenminste zo noem je zaken die soms met geen woorden te beschrijven zijn toch?? Dingen.. leuke dingen, niet zo leuke dingen.. en bijna onvoorstelbare dingen, vertederende dingen, slapeloze dingen, dure dingen, dingen die ineens je no-claim omhoog jagen, samen gevat... "de dingen".

Nou, dingen zijn er genoeg in mijn leven op het moment, ik beperk me daarom eerst maar tot de emotiebom die ook wel stiefouder wordt genoemd.
Met mij zijn er natuurlijk duizenden andere stiefouders die ook het doelwit geworden zijn van kinder-terreur wat begon als een kus in een kroeg en uitbloeide tot soms een flodder-familie, met als in de hoofdrol Jip als Henkie en Janneke als Toet, Mijzelf als de stoere Johnny en mijn vriendin als tja.. Kees Flodder mag ik natuurlijk niet zeggen... dus als mijn vriendin. Een lekker recept dus..

Uiteraard is het bovenstaande niet helemaal waar en een beetje overdreven, maar ik denk dat elke stiefouder zich wel een beetje in deze situatie kan indenken. Alles draait vaak om de kinderen en je voelt je soms een vreemde in je eigen huis, sterker nog, je bent verantwoordelijk voor meer dan 50% van de complete hypotheek, dit zet je soms aan het denken. Mijn opzet is dus om dit blog uit te laten groeien tot een plaats waar andere "lotgenoten" zich kunnen uitlaten op een gezonde manier, mijn zegen hebben jullie.. kom maar op!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,
ik weet dat u al een tijdje niet actief bent geweest, maar ik wil heel graag een vraag stellen, en liever niet via uw blog. kunt u mij misschien mailen? mijn e-mailadres is k_spin@live.nl

bedankt!