De bevalling

maandag 24 december 2007

Strijd der gladiatoren

Gefeliciteerd je bent stiefvader, je hebt al héél wat beproevingen doorstaan en zelfs de kinderen zijn aan je gewend geraakt, en wat doen kinderen wanneer ze in de pubertijd zitten? Dwars zitten, goed dwars zitten ook!

Je bent zo'n twee jaar in de leer voor stiefvader en je hebt de ene doorproeving doorstaan na de andere. Je wordt beschouwd als een echte stiefvader en er zijn veel leuke momenten, helaas kan je op sommige momenten in het leven van je surrogaat-kinderen soms maar weinig goed doen. Puberteit zult u denken.. ik noem het kinder-terreur van een uiterst hoog niveau!

Wanneer de biologsche vader ook nog als wijze les aan zijn zoon door geeft dat "de stiefvader" niets over hem te zeggen heeft en dat hij niet naar hem hoeft te luisteren, is het hek van de dam. Het duurde dan ook niet lang voordat Jip tegen mij zei: "Jij hebt niets over mij te zeggen, je bent mijn vader niet!" Plankenkoorts kreeg ik ervan, de koude rillingen schoten door mijn graat. En daar was ie dan, de nachtmerrie van elke stiefouder werd voor mij pure werkelijkheid. Verbijsterd en vol ongeloof keek ik Jip aan en ineens voelde ik een machteloos gevoel, voor het eerst had ik niet direct een antwoord klaar. Ik realiseerde me dat dit de uitspraak was waar ik al zo'n 2 jaar voor gereperteerd had, maar nog nooit goed uitgevoerd had. Zonder enig mededogen strooide Jip zout over een wond die al twee jaar open was.

Zoals ik net ook al zei, het hek was van de dam, kosten noch moeite werden gespaard om het verblijf in mijn eigen huis zo min mogelijk te laten verlopen, alles werd uit de kast getrokken om bij mij het bloed onder de nagels weg te halen. Jip had een nieuw wapen gevonden en maakte daar dankbaar gebruik van, als een Rambo maaide hij volop in de rondte en iedereen was ongewild slachtoffer van zijn verbale uitlatingen. Het huis waar we eens zo vredelievend met elkaar woonden was verandert in een mijnenveld en elke verkeerde stap kon een nieuwe kettingreactie veroorzaken. Je kunt rustig zeggen dat de spanning te snijden was.

Aan deze onzin moest een einde komen en we besloten een goed gesprek aan te gaan met de biologische vader van Jip en verhaal te halen. Achteraf bleek Jip deze opmerking verzonnen te hebben en had zijn vader nooit zoiets tegen hem gezegd.

WAPENSTILSTAND

Jip zijn munitie begon langzaam maar zeker op te raken en je merkte dat hij ook vermoeid was geraakt van deze strijd. Op eerste kerstdag zat hij stilletjes aan tafel een zei ineens
"Zullen we weer normaal tegen elkaar doen?". Mijn stiefzoon was moe van het vechten en heeft besloten de handdoek in de ring te gooien. "graag!" waren mijn woorden en vroeg of Jip even bij mij op schoot kwam zitten. De strijd der gladiatoren was voorbij en als verzoenings-gebaar kreeg hij voor 1e kerstdag een spelletje genaamd Shadow Ops, een spelletje waarbij je als lid van de speciale Delta Force eenheid de snode plannen van een Europese dictator moet verijdelen. Graag gedaan jongen!

Fijne jaarwisseling en een gezond 2008!

ver·zoe·nings·ge·baar (het ~)
1 gebaar, handeling waardoor men de indruk wil wekken tot verzoening bereid te zijn

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verhaaltje weer. Je schrijft echt leuk.

(Alleen is het volgens mij BE proevingen ipv DOORproevingen ;-) )

Gelukkig accepteren mijn stiefjes mijn gezag volledig.

Groetjes.
Tink

Waar gaat je andere blog over? Naar de klote)

Chris zei

Je hebt idd gelijk :) Hoe oud zijn je stiefies??

Anoniem zei

Mijn eigen dochter is 8.
Mijn stiefdochter is bijna 12. Mijn stiefzoon is 13 en de oudste stiefzoon is 16.

Lekker in de puberleeftijd dus.
Maar ze zijn heel lief hoor.
Met de nodige nukken maar die heb ik zelf ook.

Doei!
Tink

Anoniem zei

Is stiefvader uitgeschreven?
Ik kom regelmatig even spieken maar er komen geen nieuwe logs bij...

Tink

Chris zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Chris zei

Nee, niet uitgeschreven. wel rust momenteel. :) Ben de laatste tijd erg druk privé, ander werk :)

Kelly zei

Anders dan Jip heb ik nooit tegen mijn stiefvader durven zeggen: Jij hebt niks over mij te zeggen, jij bent mijn vader niet.
Had ik eigenlijk best het lef voor willen hebben, maarja, we wonen bij hem in huis, dus hij heeft altijd een prachtig weerwoord.
Ben benieuwd wat je gaat doen als je ruzie met ze krijgt over het opruimen van de kamers, daar gaat het in dit huis vaak over;)

Succes met Jip en Janneke!
Groetjes, Kelly
k_Spin@live.nl

Mizi Margueron zei

Ik volg deze blog nu al een tijdje en vandaag had ik het gevoel dat ik mijn verhaal moest delen omdat ik ook slachtoffer was. Na zeven jaar bij hem te zijn geweest, heeft hij het uitgemaakt, ik heb al het mogelijke gedaan om hem terug te krijgen, maar het was allemaal tevergeefs, ik wilde hem zo graag vanwege de liefde die ik voor hem heb, ik smeekte hem met alles, Ik heb het beloofd, maar hij weigerde. Ik legde het probleem uit aan mijn moeder en zij suggereerde dat ik liever contact had met een spreuk genaamd Drigbinovia die me zou helpen een spreuk uit te spreken om het terug te brengen, maar ik geloofde nooit in spreuk, ik had geen andere keuze dan de spreuk te proberen, en hij vertelde ik hoef me geen zorgen meer te maken dat alles goed zou zijn dat mijn ex zou terugkeren, hij betoverde verrassend namens mij de tweede dag, het was rond 16:00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij spijt had van alles wat er gebeurde, dat hij me terug wilde, dat hij zoveel van me hield. Ik was zo blij dat het voor mij werkte, dus we begonnen weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken een relatieprobleem heeft, ik zal zo'n persoon helpen door te verwijzen naar de enige echte en krachtige tovenaar die me heeft geholpen met mijn eigen probleem en anders is dan al dat nep. Iedereen heeft hier hulp nodig zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com je kunt WhatsApp bellen via zijn mobiele nummer 2348144480786 voor het beste resultaat voor alles of je probleem