De bevalling

zondag 16 december 2007

Van een kouwe kermis thuis!

Jip, kreeg zijn rapport van school mee, dagen van te voren had hij ons al voorzichtig ingelicht dat het wel eens tegen kon vallen...
Mijn vriendin en ik zaten beide aan tafel tot dat Jip thuis kwam, met in zijn linkerhand zijn rapport.. Laat eens even zien jongen, we zijn namelijk héél benieuwd...

Mijn vriendin kreeg de eer om als eerste van de hele familie zijn koninklijke rapport in te mogen kijken.. Ik zelf kon me na alle verhalen, tussenuren, rode kaarten en andere dingen* niet voorstellen dat zijn rapport überhaupt goed kon zijn... Totdat ik zijn rapport in mijn handen kreeg, ik sloeg bijna stijl achterover!!

Dit is wat ik zag:
6,0 - 6,5 - 7,3 - 5,0 - 5,7 - 6,0 - 7,0 - 4,4 - 7,0 - 8,0 - 7,2 - 6,1

2 onvoldoendes maar... Mijn stiefzoon heeft nog humor ook!! Stilletjes een paar dagen van te voren vertellen dat de cijfers wel eens tegen konden vallen!! hahaha.. Op dat moment voelde ik het schaamrood richting mijn oren trekken.
Hoe kon ik zo achterdochtig zijn geweest. Mijn geloof werd in één keer gereduceerd tot een 0,0. Jip had al deze tijd zijn best op school gedaan, zelf na al die keren dat hij er uit was gestuurd, na al die gemiste lessen, na al die stoere verhalen over hoe hij andere kinderen op school het leven zuur maakt, sterker nog, ik werd zelfs nog gebeld door een docent die een ernstig gesprek met ons moest hebben over Jip.

Waar hebben we ons al die tijd druk over gemaakt, Jip bleek een gewonen jongen te zijn.. die net zulke cijfers haalde als elk ander kind.. mooi zult u denken gelukkig, we zijn blij voor deze stiefvader..

VAN EEN KOUWE KERMIS THUIS!

Gisteravond werden we gebeld door de "echte" vader van Jip, hij wou graag de cijfers weten van Jip, want volgens Jip lag het rapport nog bij ons.. dus wilde hij de cijfers via de telefoon even door krijgen.

Vol trots pakte ik het rapport van Jip en wilde net uit volle borst de cijfers gaan voorlezen, totdat ik met ongeloof in mijn stem begon te stamelen. De eerste gedachte die door mijn hoofd schoot was: "hoe heeft hij dit geflikt!"

Jip, mijn stiefzoon, de jongen die maar 2 onvoldoendes had op zijn rapport bleek zonder een spier te krimpen het rapport van zijn schoolvriendje aan ons te hebben gegeven.

Wanneer Jip aanstaande dinsdag weer thuis komt krijgt hij van ons een 8, een 8 van 8 uur naar bed.


* dingen = zie artikel "Help ik ben stiefouder".

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha, sterkte aanstaande dinsdag...ook voor Jip.

Ik zou hier heel hard van gaan briezen....

Tink

ps: Waarschijnlijk lachen jullie hier over 22 jaar nog om, onthoud dat wel!

Chris zei

haha, ik denk het ook, kun je me vertellen wat briezen betekend??

Ik neem aan dat het zoiets al lachen is??

Anoniem zei

Haha maar wat een lef heeft zo'n jongen! Geniaal!

Chris zei

Lef heeft ie, gelukkig dat zijn stiefvader erg oplettend is ;-)

Anoniem zei

Briezen is wat een paard doet.
Beslist geen lachen.
Een soort van boos snuiven, geloof ik.

Tink

Chris zei

aha! Weer een nieuw woord geleerd :) Dat woord gebruik ik nog wel eens denk ik :)