De bevalling

maandag 17 december 2007

Wagenziek

Vroeger als klein kind heb ik de feestdagen altijd heel erg vervelend gevonden, verplicht thuis zitten, verplichte visites, verplicht spelletjes doen, even bij opa en oma langs, even bij stief opa en oma langs... dus.
Ik kon hier maar niet aan wennen, nee... de kerstdagen waren voor mij een heuze kwelling, het begon namelijk altijd met een reisje naar Zaandam, zoals de meeste mensen weten ligt Zaandam voor de gemiddelde Fries bijna aan de andere kant van de wereld, sterker nog wanneer mijn stiefvader zei dat we naar Zaandam gingen begon mijn moeder al zenuwachtig rond te dwalen zoekend naar onze friesche paspoorten..

Het vervelendste vond ik altijd de heenreis, zo'n reis naar Zaandam begon namelijk altijd met het slikken van pillen, een pil tegen misselijkheid werd ons verteld.. yeah right!! Dat geloofde ik dus mooi niet en ik zal u vertellen waarom..

Vroeger stond mijn stiefvader op de markt en had daarom een auto met een grijs kenteken, dit betekende dus dat je officieel geen mensen achterin mocht hebben, STERKER NOG!, MIJN STIEFVADER HAD HELEMAAL GEEN ACHTERBANK, WE LAGEN ALS VERSTEKELINGEN OP DE BODEMPLAAT VAN ZIJN AUTO!

Mijn conclusie was daarom ook heel logisch.. Wij werden als kind gedrogeerd met medicijnen zodat het bij de Friesche grenscontrole net leek alsof er twee opgerolde tapijtjes achterin de auto lagen... en mijn moeder maar denken dat we niets in de gaten hadden. Tot op het heden heb ik haar nog nooit verteld dat ik haar duistere geheimpje echt wel door had.

Meestal kwamen we rond 18:00 aan in Zaandam, dit betekende dus dat we vlug wat hete soep naar binnen gegoten kregen en dan naar bed konden. Prettige kerstdagen..

Nu gaat alles anders, ik heb nu zelf stiefkinderen en ik ben niet van plan om mijn stiefkinderen dezelfde kwellingen te laten ondergaan, nee, wij zijn niet zo.. wij gaan lekker de kerst met zijn allen vieren. Warme soep, gezellig bij mijn ouders langs, gelukkig wonen mijn ouders dichtbij, Anders begint mijn vriendin zenuwachtig te zoeken naar onze paspoorten en krijgen de kinderen een pilletje tegen de misselijkheid.

1 opmerking:

Anoniem zei

hahahahahahahHAHAHahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahah................................................................................